top of page
  • Writer's pictureflorerr

Top 5 & Least 5 : Tini Stoessel

Updated: Apr 2, 2020

Végre dolgozom rendesen. Ami remek, viszont igy egyenlőre nem találok időt a hosszabb bejegyzésekre. S igen, tudom, hogy van, aki elsősorban telenovellákról szeretne olvasni, nem feledkeztem meg róluk.


Viszont TINI dalait - egy részét legalábbis - elég sűrűn szoktam munkába menet & jövet hallgatni, igy gondoltam, elhozom a saját "5 kedvenc és 5 legkevésbé kedvenc" dalomat tőle.


Kezdjük a "Least 5" alias a számomra legkevésbé kedveltekkel:

  • 5) 22 - Huszonkettő

Ezt a dalát szinte kedvelem. Oké, ez igy nem teljesen igaz. Viszont a dal üzenetét kedvelem, mégha a cumbia nem is tartozik a kedvenceim közé.

A dalban lényegileg azt mondja ki, hogy 22 éves és nem hajlandó többé egy srácra várni és utána sirni, hanem élni fogja az életét.

Engem különösebben nem hat meg, hogy egy focista is vendégszerepel a klippben. A dal akkusztikus változatait sokkal élvezhetőbbnek találom. A "rendes" verzió valahogy túl műnek hat a fülem számára...

  • 4) Great Escape - Nagy szökés

A videóklippel semmi bajom nincs. Pepe és Tini jól mutattak közösen a képernyőn, illetve a dal ritmusával se volt semmi bajom. 

Hogy akkor mégis, hogy került fel a "legkevésbé" listámra?

Egyszerű, a Quiero Volver Tour keretein belül a dal kissé fel lett újitva... S ugyan látvány meg koreográfia szempontjából zseniális lett a végeredmény, de zeneileg elvesztette a varázsát a számomra. Oly annyira, hogy általában át is tekerem a koncert felvételt, ha ehhez a részhez érek.

  • 3) Princesa - Hercegnő

A dal szöveg szempontjából zseniális, ha úgy vesszük. Hiszen, ha az ember szó szerint értelmezi, akkor csak egy hercegnőről és egy kastélyról van szó... (Érdemes emlékezni arra, hogy Tininek rengeteg gyerek/kamasz követője van, aki talán nem tudja, miről van szó pontosan...)

Viszont engem, mint minden egyes szót pontosan értő valakit, inkább taszit az ilyen tipusu szöveg, mint sem. Igy sajnos ebből a dalból minden változatot át szoktam ugrani. (Szerencsére a QV Tour koncert felvétel mindig ezzel a dallal indit, igy könnyű kihagynom...)

  • 2) Recuerdo - Emlék

Ricardo Montaner két fiát - Mau y Ricky - tehetséges zenészeknek és dalszerzőknek tartom. Mégis ez a közremüködésük nem győzött meg.

A dalszöveg nem hagyott bennem mély nyomokat, a videóklipp látványvilág tekintetében pedig elég bevállalósra sikerült. Azt viszont aláirom, hogy Tini még mindig jól tud táncolni.
  • 1) Fresa - Eper

Avagy az abszolút anti-kedvencem. Fülbemászó, szinte semmit mondó szöveg, ami csak buliban táncolásra alkalmas. A szöveg ellen megint csak az a legnagyobb panaszom, mint a Princesa c. dalra - nem ajánlatos úgy énekelni, ha nem tudod pontosan, mit énekelsz.

"Toca, toca ..." - Érints, érints meg... "Tudom, hogy szereted az epres (édes) ajkaimat"...

S jöjjön a "Top 5", vagyis azok a dalok, amiket a legtöbbre tartok.


  • 5) Por que te vas - Miért hagysz el

A második lemezéről a kedvenc - videóklippel is rendelkező - dalom. Sokszor, sokféle változatban hallottam már.

A dal egy szakitásról szól, ahol az egyik fél nem érti, hogy a másik miért hagyta el őt, s próbál még egy utolsó búcsút kérni tőle, egy esélyt. A klipp azzal ér véget, hogy az egyik fél autó balesetet szenved.
A klippben két szinész is szerepel, akik segitenek a dal megértésében, de a női szinésznő - Celeste Cid - nem tartozik a kedvenceim közé.

Ebben az esetben is az élő felvetéleket részesitem előnyben. Tini hangja élőben szinte mindig mélyebb és erőteljesebb, illetve a dal felkonferálása is engem személy szerint jobban megfog, mint a klipp.

"Hová tűnnek a megzavart álmok? Mi értelme van a beteljesületlen igéreteknek és a viszonzatlan szerelemnek? Meg tudjuk változtatni a végzetünket? Talán, egy egyszerű visszatekintés a múltra, egy szeretlek, egy bocsánat megváltoztathatják a történetet."

Illetve ehhez a dalhoz született egy La Voz - változat is, ahol a kóristákat a Tini által mentorált énekesek alkották.

  • 4) Respirar - Lélegezni

Egy kevésbé ismert szám a 2. lemezéről - egy dal, ahol arról énekel, hogy milyen nehéz lélegeznie. Hogy mennyire fájnak az emlékek a szakitás után. Hogy még várja azt, hogy a másik visszatérjen.

A dalnak rockosabb hangzása van. Nem ez Tini legerőteljesebb dala, de szeretem, hogy a szöveg és a dallamvilág ebben az esetben egész közel járnak egymáshoz. Illetve kiváncsian várom, hogy ez a száma mennyi ideig lesz benne a koncert-repertoárban.


  • 3) Diciembre - December

S az abszolút kedvencem a Pepével szakitos dalok hosszú sorából. Tini - még meg nem jelent - 3. lemezéről ez egyenlőre az egyetlen dala, amit szépnek és élvezhetőnek tartok.

Talán azért is, mert valódi érzelmekről énekel és a többi új dalától eltérően, nem a pörgős, buli hangulat felidézése a cél. (Természetesen ehhez a dalhoz se készült a koncertfelvételen kivüli videóklipp.)


  • 2) Y si tu te vas - S amikor elmész

"Visszatértem. Újra lélegzem. Újra tisztán látom magam, s érzem, élek. Visszetértem, amikor rájöttem, ha én nem mentem meg magamat, akkor senki sem fogja megtenni. Minden sötét volt. Már nem én irányitottam az életemet. Minden darabjaira hullott. Szenvedtem, és végső kétségbeesésemben megláttam a fényt. Azt a fényt, ami megmentett; azt a fényt, ami mindannyiunkban benne él."

Ez a dal elsősorban azért kedvencem, mert van tisztességes ritmusa, szövege és tartalma. A klippnek van üzenete és története is. Illetve a dal maga pár éve, amikor kijött nekem is sokat jelentett egy barátság lezárásában. Kifejezetten jól esett arról énekelni / dalt hallgatni, hogy ha "már nem leszel, akkor újra önmagam leszek"...

A dal Tini-nek is valószinűleg a kedvencei közé tartozhat, az alacsony klipp nézettség ellenére is, hiszen még mindig része a turnés dalainak.

  • 1) Sigo adelanto - Haladok előre

S jöjjön a kedvencem. Az előzőhöz hasonló téma, lágyabb kivitelezés. S sajnos nincs is túl sokszor előadva. Legalábbis igazán jó minőségű koncert felvétel nem maradt fent. Számomra a dal két dolog miatt marad emlékezetes: az ember önbizalmát fel tudja turbozni, illetve nagyon jót aludtam rá a madridi reptéren pár éve.

A dalnak született egy angol változata is annak idején, azt is sokszor hallgattam egy időben. Az angol verzió szövege többé-kevésbé megegyezik a spanyoléval, igy az is megértheti nekem miért kedvenc, aki a spanyolt nem érti.

Zárógondolotak: Igyekeztem elkerülni Tini Yatrával közös dalait, a Violetta filmben is felcsendülő dalait, illetve a számomra semmitmondóbb dalokat.

(Illetve ez inkább blog bejegyzés lett, igy mindenkinek szabadsága van arra, hogy ne értsen velem egyet... ;) )


17 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page