top of page
  • Writer's pictureflorerr

Telenovella zenék - Személyes kedvencek

Updated: Mar 9, 2020

Kicsit rendhagyó módon most zenészekről és bandákról hoztam egy bejegyzést, egész pontosabban a Top 5 listámat. Mindannyian telenovellákban futottak be és kezdtek később saját karrierbe. Ez olyan értelemben tényleg saját listám, hogy saját emlékek kötödnek hozzájuk és a dalok nagyrészét a mai napig szeretem (és kivülről ismerem).


5) Csacska Angyal - Floricienta CD-k

Ennek a sorozatnak köszönhetem a spanyol/argentin nyelv szeretetét, a dalszövegek segitségével tanultam a nyelvet, legalábbis az elején. Ugyan mára már kinőttem a Floricienta-lázt, nem tudnám újra nézni a telenovellát teljességében (350! rész), de a mai napig van pár dal, amit a szövege miatt (elsősorban) bármikor szivesen újra hallgatok: Vos podes (Képes vagy rá), Hay un cuento (Van egy törtenet) és az A bailar (Táncra fel! - bórus napokra).


4) Rebelde Way - Erreway

Idő rendben haladva a Rebelde way, vagyis inkább az Erreway/RWay volt a következő nagy kedvenc az életemben. A sorozatot a mai napig nem láttam teljességében, de a 3 albumot rongyosra hallgattam. Mára relative kevés kedvencem maradt tőlük, de ha éjszakáznom kell vagy éppen nem tudom, mit hallgassak, akkor egy-két koncertjüket szivesen berakom háttérzenének.

Mai napig kedvenc számok: Tiempo (Idő/Időjárás); Me da igual (Nem érdekel/Leszarom), Vas a salvarte (Meg fogod menteni magadat); Memoria (Emlék/Emlékezet) és Dije Adios (Elköszöntem)


3) Rebelde - RBD

Az RBD is olyan számomra, mint az Rway kamasz éveim alatt sokszor hallgattam a számaikat, főleg az első 3 lemezt. Koncertek tekintetében a két brazil fellépésük a kedvenc, a legnagyobb kedvenceim, mind szerepelnek a banda repertoárjában. Az énekes-szinészeket külön-külön is szeretem és nyomon követem.

Mai napig kedvenc számaim tőlük (ami eszembe jut): Rebelde (Lázadó); Tras de mi (Mögöttem); Que hay detras (Mi következik ezután); Empezar desde cero (Nulláról újra kezdeni) és Inalcanzable (Elérhetetlen)


2) Violetta - Tini Stoessel

Egy váratlan kedvenc. Nem számitottam rá, hogy Violettát/Tini Stoessel-t bármilyen szinten is megkedveljem. Jóval fiatalabb nálam, a Violetta sorozatot aranyos, de gyerekes sorozatnak tartottam és mégis azt be kell ismernem, hogy Tini, mint szólista egészen kiváló. Nem mondom, hogy minden száma közel állna hozzám, mégis mind az első, mind a második albumán vannak olyan számok, amelyek kortalanok számomra.

Kedvenceim tőle: Siempre Brillaras (Mindig ragyogni fogsz), Si tu te vas (Ha elhagysz...), Sigo adelante (Haladok előre), Confia en mi (Bizz bennem), Por que te vas (Miért hagysz el), Consejo de amor (Szerelmi tanács), Quiero volver (Vissza akarok térni) [és Light your heart, Jorge Blanco]


1) Casi Angeles - Teen Angels

S akkor jöjjön az a sorozat, amit igazából 2010 után kezdtem el becsületesen nézni. Igen, tudom 2010-ben ment le a 4. évad, de 2007-ben annyira nem tetszett az első évad, igy a későbbi évadokat sem követtem annyira. Csak 2010/2011 tájékán találtam újra rá a sorozatra. A négy évadból 2öt láttam teljesen, a másik két évadban nagyjából tudom, mi történik.

A Teen Angels dalokat, szó szerint rongyosra hallgattam a gimis éveim második felében. Napi 3-4 órákat utaztam, ami alatt végig a válogatott (közel 70 számból álló) lejátszólistámat hallgattam meg újra és újra. A lejátszó lista nagyrésze TeenAngels számokból állt. TeenAngels-t ma is bármikor szivesen hallgatok.

Pár nagy kedvencem tőlük: Que nos volvamos a ver (Még látni fogjuk egymást), Miedo a perderte (Félni az elvesztésedtől), Abre tus ojos (Nyisd ki a szemeidet), Hoy te vi (Ma láttalak), Estoy aqui otra vez (Újra itt vagyok), Mirame, mirate (Nézz rám, nézz magadra), Solo amigos (Csak barátok), A ver si pueden (Lássuk képesek vagytok-e rá), Vuelvo a casa (Hazatérés), No te rindas (Ne add fel) és Estoy listo (Készen állok)


42 views0 comments
bottom of page